11 posts / 0 new
Uusin kirjoitus
admin
Offline
Last seen: 1 week 12 hours sitten
Joined: 05.08.2015
Moskova syyskuu 2014

Kaupunki on muuttunut aika lailla siitä, kun 1970-luvulla teimme vaimon kanssa SKP:n lähettäminä yhdeksän vuoden ”häämatkan” Moskovaan.

Article: 
Moskova syyskuu 2014
admin
Offline
Last seen: 1 week 12 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Unto Kiiskinen

Voi, voi, johan uskalsit kirjoittaa Aimo rohkeasti. Venäläisen junan vessa siistimpi kuin suomalaisen!

Nimimerkkien takaa räksyttäjät saavat taas paljon uutta vettä myllyynsä.
Eihän idästä päin saa koskaan sanoa yhtään hyvää sanaa.

Toivottavasti eivät "minkkiä" aivan elävältä nylje.

Pitkää ikää, Aimo!

admin
Offline
Last seen: 1 week 12 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Arto Tuominen

Mikä käänsi kelkan?

Näyttää Toveri Minkkisen kelkka kääntyneen, hiukan sympatiaa uudelle Venäjällekin. Ja hyihyi moitteet fasistiselle Ukrainalle.

Entä vieläkö Tiekkarin uusi uljas vihervetoinen toimitus paasaa Neuvostoliiton ja Venäjän synneistä?

admin
Offline
Last seen: 1 week 12 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Vanha Masi

Fasismi on Arto Putlerin Venäjällä paljon enemmän voimissaan kuin Ukrainassa koskaan viime aikoina. Vertaapa hieman Putlerin ja Hitlerin politiikkaa niin tulet huomaamaan kuka se on Putlerin oppi-isä.

Siinä on yksi mies, yksi ääni ja yksi puolue.

On myös yksi ääni kansalla ja jos soraääniä ilmenee ne vaiennetaan tekaistuilla syytteillä kuten taas on yhden liian menestyneen öljypohatan kohdalla käymässä, hän ei nähtävästi kumarra riittävän syvään Putleria!

Vessan siisteys on tärkeä asia mutta en ole Venäjän vessoja testannut. Aikoinaan siisteimmät vessat olen todennut Saksan moottoriteiden levähdyspaikoilla mutta viime aikoina ovat suomalaiset huoltisvessatkin parantaneet olemustaan.

admin
Offline
Last seen: 1 week 12 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Matti Aalto

Minä ottaisin mielelläni kunnian itselleni siitä että Tiedonantajan sisältö ja asennemaailma on kehittynyt objektiivisempaan suuntaan mm. Venäjän ja Ukrainan kehityspolkujen arvioinnissa.

Joudun kuitenkin myöntämään että kiitos siitä kuuluu Goldman & Sachille ja muille finanssikapitalistien organisaatioille jotka vetivät koko läntisen maailman talouskriisiin "geneettisen koodinsa" pakottamina (Lavrovia mukaillen).

Niinikään kiitos kuuluu läntisen finanssikapitalistien blokin alullepanemalle polttopullodemokratian pystyttämiselle Kiovaan ja etenkin kaakkois-ukrainalaisten siitä vetämille johtopäätöksille.

admin
Offline
Last seen: 1 week 12 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Vanha Masi, muuhun Aimo Minkkisen sanomisiin en ota kantaa, mutta Petroskoin ja Pietarin välisellä tiellä oli vessa, jonka epäsiisteys jä ulosteläjät alkoivat jo kymmenen metriä ennen koko rakennusta! En uskaltanut lähestyä enempää. Lähenteli jopa Hattulassa olevaa kolmostien vessaa, joka nyt onkin viety tuhottavaksi Hyvinkäälle ongelmajätelaitokselle.
Täytyy myöntää, että Euroopassa ihmiset ovat ymmärtäneet, että joku toinenkin tulee minun jälkeeni tai minä tulen käyttämään mukavuuslaitosta, että noudata hygieniaa sen mukaisesti!

admin
Offline
Last seen: 1 week 12 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Aleksandr Kommari

http://kommari.livejournal.com/2550137.html

käännös venäjäksi Аleksandr Kommari, Neuvostoliitto

admin
Offline
Last seen: 1 week 12 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

Aikulle kiitos hyvästä jutusta.
Aimo on käynyt paikoissa joista kertoo.
Entäpä te muut?
Venäjä on Venäjä, suuri maa, suuret puitteet.
Minä olen käynyt Venäjällä.
Monesti, ja opiskelin Aimon lailla siellä, aikoinaan.
Viimeksi kävin Jekaterinburgissa 12-16-8-2014.
Entäpä te kommentoijat?
Milloin viimeksi kävitte Venäjällä?
Vai...oletteko kuulopuheiden...pahimmillaan Suomen valtamedian varassa tiedon suhteen?
Aimo Minkkinen on tiedemies, hän tarkastelee kiihkottomasti, ulkokohtaisesti, Venäjää.
Hän ei ota juurikaan kantaa, puoleen taikka toiseen, hän vain toteaa.
Minä vuorostani olen enemmän tunteilla pelaava, peilaava.
Minulle Venäjä on rakas, hyvin rakas maa...kapitalistisenakin.
Olen siellä asunut, elänyt, vaimokin sieltä...kohta kolmekymmentä vuotta naimisissa...
Se propaganda jota meillä Suomessa suolletaan Venäjästä on pääosin puppua, USA:sta käsin käsikirjoitettua, oli sitten kyse Venäjästä tai Ukrainasta.
Venäjä pakotteet...ne yhdistävät venäjän kansaa, palataan omavaraisuuteen, jossa vielä vähän aikaa sitten olivat.
...kuten olimme me Suomalaisetkin vielä 70 luvulla...osasimme/teimme kaikkea.
Venäjä vahvistuu sisäisesti ulkoisista pakotteista.
...niin se vaan on...
sitä on Venäjän kansan laatu!

admin
Offline
Last seen: 1 week 12 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: PSillanpää

Markku Huhtala, en ole koskaan käynyt Neuvostoliitossa, mutta isäni sinne yritti ja sanoi; niin epäystävälliseen valtioon hän ei toista kertaa mene, kaikenlaisilla torrakoilla ampuivat päin silmiä"! Hän oli muuten jo Talvisodassa mukana kun "ystävät" yrittivät tulla "kylään" meille.
Venäjällä olen käynyt kolme kertaa matkailuautollani Karjalassa Petroskoista Pietariin asti. Minä kyllä olen kokenut suuren surun nähdessäni mihin kuntoon Karjala on saatettu neuvostokomennuksen aikana ajellessani ympäri Karjalaa. Olen ennenkin sanonut näille "Karjala takaisin" haaveilijoille, että mitä me tekisimme sellaisella "röttelöoblastilla"!
Markku, minäkin tunnen monta venäläistä, eikä minulla ole mitään heitä vastaan, mutta Putin porukoineen harjoittaa nyt sellaista politiikkaa, jonka päässä on tuho. Neuvostoliiton valtion entiset rikkaudet ovat oligarkit ryöstäneet privatisoinnin nimissä itselleen ja jotka eivät vielä ole saaneet/ehtineet siirtää miljardejaan veroparatiiseihin länteen ovat "Putinin mielistelyn" vankeja.

admin
Offline
Last seen: 1 week 12 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: phj

Täytyypä todeta,että se mitä Sillanpää kirjoitti nyky Venäjän taloudesta ei ole pelkästään totta,se on myöskin Putinin Venäjän olemus.Tosin kaikkein suurin surkeus (Jeltsinin ajan) on siivottu pois,mutta kyllä maaseutu on jätetty omilleen.

admin
Offline
Last seen: 1 week 12 hours sitten
Joined: 05.08.2015

Alkuperäinen kirjoittaja: Markku Huhtala

Nii¨i, olet kuulopuheen, ja erityisesti tunteen varassa.
Perinnekin painaa.
Mistä on kyse?
Siitä iänikuisesta propagandasta.
Jos voisin, tässä ja nyt, kertoa kuinka meitä on Roomankin vallan ajoista asti hallittu ennakkoluuloilla, en voisi sitä parilla sanalla kertoa.
Olen lukenut.
Vaan se ei riitä.
Luettu on aina ymmärrettävä.
Myös kommunistisessa liikkeessä.
Siitä asti, kun keksittiin yksityisomistus...se oli maa, keksittiin myös sen suojelemiseksi valta.

Paikalla olevat käyttäjät

There are currently 0 users online.

Uudet käyttäjät

  • dekumpu
  • tiinaseppanen
  • Hoxhalainen
  • santtujarno
  • sebastianjoel.a...