Tiedonantaja uudistuu

12.10.2007 - 12:00
(updated: 09.10.2015 - 12:38)

Alkuperäinen kirjoittaja: Tiedonantaja nro 37/2007

Uudistetun Tiedonantajan ensimmäinen numero ilmestyy perjantaina 19.10. Se on kannesta kanteen monivärinen, sen taittoa on selkeytetty ja siinä on uusia mielenkiintoisia vakiojuttuja.


Samassa viikonvaihteessa eri puolilla maata järjestetään lehden myyntikampanja. Uudistettua Tiedonantajaa tehdään tunnetuksi ja sen irtonumeroita myydään kaduilla, toreilla, ostareilla ja työpaikoilla. Liikkeellä ovat SKP:n aktiivit ja muut Tiedonantajan ystävät.




"Näin ollaan lähellä ihmisiä"



Joillakin alueilla Tiedonantajaa jaetaan, mutta esimerkiksi Helsingissä lehteä myydään Ilmaisjakeluun on tarkoitettu SKP:n Helsingin piirin oma Eespäin-lehti.


–Myymisestä on saatu hyviä kokemuksia. Siihen on totuttu. Monet varaavat viikonlopun kauppareissulle lähtiessään jo valmiiksi euron Tiekkarin ostamista varten, kertoo SKP:n Helsingin piirin puheenjohtaja Toivo Koivisto.


Koiviston mielestä ihmiset sitoutuvat lehteen paremmin ja suhtautuvat siihen vakavammin ostaessaan sen. Toki pääkaupungissakin lehti annetaan pyytäjälle ilmaiseksi, jos hänellä ei ole rahaa.


Helsingissä keskeisiä Tiedonantajan myyntipaikkoja 19.–20. lokakuuta ovat metroasemat Hakaniemessä, Itäkeskuksessa, Myllypurossa, Kontulassa, Vuosaaressa! Samoin ostarit.


–Ainakin tunti ollaan aina kussakin paikassa. Pystytetään myyntiständi, puetaan SKP:n liivit päälle, levitetään uusia TA-mainoksia ja pyritään aktiivisesti keskustelemaan, jotta näytään katukuvassa. Näin ollaan lähellä ihmisiä, ei tule hukkaprosentteja niin kuin luukkujaossa, Topi luonnehtii.


Koiviston mukaan nyt kaikki syy esitellä ylpeänä omaa moniväristä Tiedonantajaa. Lehteä tehdään vaikeissa olosuhteissa, mutta nyt siitä tulee entistä kilpailukykyisempi paitsi sisällöltään myös ulkoasultaan.


Koivisto kertoo, että uutta porukkaa on tulossa myyntihommaan.


–Se on hieno juttu. Monet heistä ovat vasta viime vuosina itsekin tutustuneet Tiedonantajaan. Heidän tukena on hyvä olla vanhoja myyntityön konkareita.




Tehyn työtaistelu, kunnallisvaalit, juhlavuodet



Toivo Koivisto pitää ensi viikon myyntikampanjaa kunnallisvaalityön konkreettisena aloituksena SKP:n edustajakokouksen jälkeen.


–Niissä vaaleissa ainoa keino pärjätä on keskustella ihmisten kanssa ja kuunnella heitä tarkalla korvalla. On erinomaista, että meillä on oma valtuutettu, jonka toiminta tunnetaan yhä laajemmin. Valtuutettuja pitää saada lisää.


Koivisto muistuttaa myös kahdesta muusta asiasta, joiden kanssa Tiedonantajan myyntirynnäkkö osuu hyvin yksiin.


–Ne ovat hoitajien alkava työtaistelu, jota on tuettava kaikin voimin, ja juhlavuodet, parhaillaan menossa oleva lokakuun vallankumouksen ja Suomen itsenäisyyden juhlavuosi ja ensi vuonna työväenvallankumouksen ja SKP:n perustamisen 90-vuotisjuhlavuosi.

Tilaa Tiedonantaja!

Piditkö lukemastasi? 
Auta Tiedonantajaa julkaisemaan jatkossakin.
Tue Tiedonantajaa lahjoituksella
tai tilaa lehti kotiin!

 

 

 

 

Arkiston arkiston artikkeli