9/11 herättää yhä kysymyksiä

Erkki Susi – 13.09.2011


Kaikkein mystisin asia syyskuun 11. päivänä 2001 oli WTC 7:n romahtaminen, vaikka siihen ei törmännyt ainuttakaan lentokonetta.
Kaikkein mystisin asia syyskuun 11. päivänä 2001 oli WTC 7:n romahtaminen, vaikka siihen ei törmännyt ainuttakaan lentokonetta. / TA

Syyskuun 11. päivän terrori-iskuista New Yorkin World Trade Centerin torneihin ja Pentagoniin tulee kuluneeksi kymmenen vuotta. On ymmärrettävää, että yhdysvaltalaisille ja varsinkin iskuissa surmansa saaneiden omaisille vuosipäivä on ”pyhä”, ja kaikenlainen virallisen tarinan kyseenalaistaminen loukkaavaa. Siitä kaiketi kaikki ovat yhtä mieltä, että iskut aloittivat USA:n ja sen kumppaneiden hyökkäyssodat Afganistanissa ja Irakissa tai – toisin päin sanoen – niitä käytettiin tekosyynä hyökkäyssotien aloittamiseen. Eikä sotimisessa näy loppua.

Kaiken kaikkiaan sille ei kuitenkaan voi mitään, että monet syyskuun 11. päivän tapahtumat ovat yhä hämärän peitossa. Virallisen tarinan epäilijät rakennusinsinöörejä myöten ovat kyseenalaistaneet virallisen totuuden. Joillakuilla on mottona jopa, että ”en usko virallista tarinaa, koska tiedän virallisen tarinan”. Seuraavassa listaa kysymyksistä, joihin ei ole saatu vastauksia ja joita ei ole alistettu puolueettomaan tutkintaan, vaikka ne ovat oikeutettuihin epäilyihin perustuvia oikeutettuja kysymyksiä:

  • Syyskuun 11. päivänä järjestettiin lukuisia sota- ja terrorintorjuntaharjoituksia. Niitä koskevat tiedot on luokiteltu salaisiksi. Julkisuuteen tihkuneiden tietojen mukaan eräissä niistä oltiin tekemisissä myös lentokonekaappauksien kanssa ja tuotettiin vääriä tutkasignaaleja. Miksi oikea isku tapahtui juuri silloin, kun sitä vastaan oltiin harjoittelemassa? Oliko isku osa jotain harjoitusta?
  • Miksi Pohjois-Amerikan ilmapuolustuskomennon NORADin sääntöjä muutettiin ensimmäistä kertaa useita viikkoja ennen syyskuun 11. päivää ja siltä otettiin pois vastuu siepattujen lentokoneiden alas ampumisesta ja annettiin tämä vastuu ensimmäistä kertaa sen historiassa siviilille, puolustusministeri Donald Rumsfeldille. Vastuu palautettiin taas NORADille terrori-iskujen jälkeisenä päivänä.
  • Miten on mahdollista, että vaikka World Trade Centerin tornit oli rakennettu kestämään lentokoneiden iskuja ja tulipaloja, ne tuhoutuvat täydellisesti samalla tavoin kuin räjäyttämällä purettavat rakennukset? Lähes koko todistusaineisto eli rakennusten teräsjäänteet kuljetettiin nopeasti Kaukoidän sulattamoihin.
  • Miksi uutistoimistot kertoivat, että WTC 7 romahti, lähes puoli tuntia ennen kuin niin tapahtui, vaikka siihen ei törmännyt mikään lentokone? Vain muutamat sen kerrokset olivat tulessa, eikä ollut mitään merkkiä siitä, että se oli vakavassa vaarassa.
  • Miten on mahdollista, että kansainvälinen sijoittajarengas tiesi etukäteen iskun ajankohdan, kohteen ja käytettävät lentokoneyhtiöt ja yritti hyötyä sisäpiiritiedosta ostamalla iskusta kärsivien yritysten myyntioptioita, joista saa voittoa, jos kurssit laskevat?
  • Miten on mahdollista, että presidentti George W. Bush istui kuuntelemassa lasten satuja pässistä floridalaisessa koulussa vielä 20 minuuttia senkin jälkeen, kun molempiin WTC:n torneihin oli törmätty ja kolmas kone kääntynyt kohti pääkaupunkia? Miksi Bushin turvamiehet eivät vieneet presidenttiä turvaan, kun oli ilmeistä, että kansankunta oli hyökkäyksen kohteena? Miksi he toimivat niin kuin olisivat tienneet, että mitään vaaraa ei ollut?
  • Miksi FBI ei vaatinut Osama bin Ladenia kiinni ja vastuuseen syyskuun 11. päivän iskuista? Koska FBI myönsi, ettei heillä ollut mitään todisteita yhdistää häntä tapahtuneeseen.
  • Miksi neljäs lentokone, joka syöksyi maahan Shanksvillessä, tuhoutui niin olemattomiin, että mitään ei jäänyt jäljelle, ei ruumiita, ei matkatavaroita, ei metallia, ei mitään, ensimmäistä kertaa ilmailun historiassa? Kuitenkin kerrottiin, että konekaapparin käsin kirjoitettu lappunen löytyi.

Totta kai omituisuuksia on paljon enemmän kuin yllämainitut. Skeptikkojen esiin tuomat kysymykset herättävät väistämättä myös suurta yleisöä vaatimaan vastauksia. Ihmiset tuomitsevat terroriteot, kuka niitä tekeekään. Mutta juuri siksi, että ihmiset haluavat terrorin loppuvan, heidän on saatava tietää, mitä oikein tapahtui 11. syyskuuta .





Keskustelua

Herra H. 8 kuukautta, 1 viikko sitten 13.09.2011

Lähes jokaisen kohta tästä artikkelista on kukkua, joista mainitsen vaan muutaman.

"Syyskuun 11. päivänä järjestettiin lukuisia sota- ja terrorintorjuntaharjoituksia."
- Ei pidä paikkaansa.

"Miksi Pohjois-Amerikan ilmapuolustuskomennon NORADin.."
- Tämäkään ei pidä paikaansa. Mitään muutosta ei tehty.

"Miten on mahdollista, että vaikka World Trade Centerin tornit oli rakennettu kestämään lentokoneiden iskuja"
- Ei pidä paikkaansa, juurikin päinvastoin. Turvalisuudesta oli tingitty maksimoimalla toimisto pinta-ala.

"Miten on mahdollista, että presidentti George W. Bush"
- Presidentti kuuli iskusta itse-asiassa jo *ennen* lasten satutuntia. Hän, niinkuin useimmat, ei osannut tällöin aavistaa että kyse olisi terrori-iskusta.

...

Toope 8 kuukautta, 1 viikko sitten 13.09.2011

Herra H oot vähän retkellä!!!

xyz 8 kuukautta, 1 viikko sitten 13.09.2011

Faktat joita ei ole koskaan kumottu:

- Muistan jo vuosia sitten ihmetelleeni suoran uutislähetyksen videoklippiä, jossa mainittiin WTC 7:n romahtaneen paljon aikaisemmin kuin se oikeasti romahti.

- Lisäksi videoilla WTC 7 romahtaa yllättäen tasaisesti ja hallitusti, vaikka siellä on vain muutama palokohta. Miksei suuri teräsbetonitalo romahda ensin osittain? Lisäksi joillakin videoilla WTC 7 ikkunoista pöllähtää tasaisesti pölypilviä aivan kuin räjähdyksistä.

- Videoilla useat palomiehet WTC 7:n juurella puhuvat räjähteistä ja räjähdyksistä.

Huoh 8 kuukautta, 1 viikko sitten 13.09.2011

Hyvä, että annetaan valoa hiukan tällekin asialle.

Vaikka "herättävät kysymykset" sisältääkin hiukan turhaa materiaalia.

Joka tapauksessa, jos ei kerran ole mitään salattavaa, niin miksi hallitus ei KUMOA näitä väittämiä. Kyllä monien miljardien sotateollisuudelle terroristeja vastaan kai muutama smoking gun evidenssi löytyy? heh lol

Miks pitää vaan jaaritella ja kierrellä.

Muutenkin tuntuu olevan enemmän todisteita tälle "insidejob"-teorialle kuin tälle viralliselle TEORIALLE. huoh.

ps. Aika lapsellista touhua mennä "kostamaan"(öljy öljy). Paljon sivistyneempää olis näyttää HYVÄÄ ESIMERKKIÄ näille "Terroristi valtioille".

skeps 8 kuukautta, 1 viikko sitten 13.09.2011

Okei, ehkä lähteettömän väitteen saa kumotakin ilman lähdettä, mutta ei vakuuta.

J-P 8 kuukautta, 1 viikko sitten 13.09.2011

Taitaa tulla herra H:n "faktat" Yhdysvaltain suurlähetystöstä...

jyrki laukkanen 8 kuukautta, 1 viikko sitten 13.09.2011

Kun valhe on riittävän suuri,niin se onnistuu saamaan suuren määrän kansalaisia uskomaan siihen. Tunnetusta syystä maamme johtavat tiedotusvälineet julkaisevat tottelevaisesti USA:n virallisia totuuksia. Onhan tiedotusvälineidemme omistajilla ja toimittajilla henkilökohtaisia suhteita
Yhdysvaltain eliittiin. Monet terroristi-järjestöt ovat saaneet USA:lta tukea ja rahoitusta.Terrorismin vastainen sota on ollut valtaisaa taloudellista toimintaa ja on rikastuttanut siihen osallistuneita yksityisiä yrityksiä. Nyt kun Obaman hallinto on purkamassa maansa käymiä sotia niin väistämättä käy selville mitä itse asiassa 11.9 tapahtui.

Jussi 8 kuukautta, 1 viikko sitten 13.09.2011

Mielenkiintoista tekstiä. Epäilemättä joitain tietoja meiltä pimitetään, mutta miksi? Olisi helpompaa uskoa virallista kantaa, mutta kun sen tiedonanto on riittämätöntä herää kysymyksiä.

Lähdetietoja Erkki Sudelta ja Herra H.lta odottelen innolla.

Toki näitä lähteitä on vaikea saada varsinkin näin 10 vuotta jälkeenpäin. Yhdysvalloilla on niin massiivinen urkintakoneisto, että sieltä varmaan löytyy oma osastokin peittelemään näitä muita teorioita. Tuore dokumentti noista usa.n touhuista löytyy vielä hetken areenasta:
Ulkolinja: USA:n varjelluin salaisuushttp://areena.yle.fi/video/1315513367915

Matti Aalto 8 kuukautta, 1 viikko sitten 13.09.2011

Virallisen tarinan mukaan koneet kaapattiin ulkopuolisten, lihaa ja verta olevien kaappaajien toimesta.

Toinen loogisessa mielessä järkevä vaihtoehto on se että koneet kaapattiin ja ohjattiin kohteisiinsa automaattiohjauksen avulla.

Tässä yhteydessä on hyvä hoksata että suuruusluokassa 100 000 kg massan liiketilaa ei voi sanottavasti muuttaa liikuttamalla ohjauspintoja yhden tai useammankaan ihmisen lihasvoimilla vaikka mekanismit olisivatkin olemassa. Mutta eihän sellaisia turhia mekanismeja tietenkään ole olemassa. Siivekkeet kääntyvät sähköisesti ohjattujen hydraulimoottorien ja hydraulisylinterien avulla. Koneet ovat siis aina primaaristi juuri tuon sähköisen ohjauksen vallassa.

Lentokoneen kaappaus WTC:iin tapahtuu yksinkertaisesti ja varmasti sijoittamalla WTC:n koordinaatit lentoreitille (varulta moneen kertaan) ja poistamalla koneen henkilökunnalta mahdollisuus siirtymisestä manuaaliseen ohjaukseen. Ellei James Bond tai itse MacGyver satu olemaan koneessa niin koneen henkilökunnalla ei ole mitään mahdollisuutta saada kehityksen kulkua hallintaansa tässä elämässä.

En tiedä kuinka monta erilaista perustekniikkaa käytetään lähdön, matkareitin ja laskun parametrien ja käskyjen välittämisessä koneille enkä liioin sitä onko v.2001 ollut mahdollista välittää noita parametreja ja käskyjä livenä lennonaikana kyseisiin konetyyppeihin tai kyseisiin yksilöihin, mutta ainakin 80-luvun puolivälissä pankkikortin näköiset reittikortit olivat jo käytössä.

jatkuu...

Matti Aalto 8 kuukautta, 1 viikko sitten 13.09.2011

Näiden kahden kaappauksen perusversioiden ero on hyvin merkittävä siinä suhteessa ketä tai keitä pidettäisiin todennäköisimpinä syyllisinä kaappauksiin. Vaikka automaattiohjaukseen pohjautuvan kaappauksen takana voisi periaatteessa olla myös joku islaminuskoinen terroristi niin katseet kääntyvät kuitenkin Washingtonin suuntaan kun tätä vaihtoehtoa pohditaan.

Just siks sitä ei kovin paljon valtamedian julkisuudessa pohditakaan. Kuluneiden vuosien aikana olen saanut huomata useammankin kerran että tämä näkökohta sensuroidaan myös nettikeskusteluissa. Viimeksi tällaisen sensuroinnin suoritti Kansan Uutisten moderaattori eilen. Syytä sensurointiin ei ole ilmoitettu minulle mutta arvelen syyksi sen että kommenttini julkaiseminen on ristiriidassa transatlanttisen ulkopolitiikan kanssa.

Samanlaista sensuuria tämän saman näkökohdan suhteen on aiemmin suorittanut myös YLE:n uutisten kommentoinnin moderoijat. Kalevasta olen ruukannut sanoa että se on siitä hyvä lehti ettei sitä ole pakko tilata, enkä ole kustantanut myöskään Kansan Uutisten julkaisemista. Mutta YLE:n osalta asia on toisin. Se on periaatteessa kansalaisten yhteistä omaisuutta ja sen tulisi kohdella kansalaisiaan tasapuolisesti sekä osoittaa edes jonkinlaista kansallista itsenäisyyttä tiedotustoiminnassaan.

Omien kansalaisten esittämien näkemyksien sensuroiminen vieraan vallan valtaa pitävän eliitin intressien vuoksi on sen laatuista rähmällään oloa jota ei voida hyväksyä vaikka sitä hienosti nimitetäänkin toimivaksi diplomatiaksi.

gg 8 kuukautta, 1 viikko sitten 13.09.2011


''Joka tapauksessa, jos ei kerran ole mitään salattavaa, niin miksi hallitus ei KUMOA näitä väittämiä.''
-Huoh

Nämä väittämät on kumottu satoja kertoja mutta kun ei vain kelpaa. Ennekuin hallitus myöntää lavastaneensa iskut ja olevansa reptiliaaneja eivät jotkut vain osaa lopettaa...

NIST ja popular mechanics on julkaissut omat raporttinsa joissa molemmissa sortuminen on käsitelty asiantuntijoiden avustuksella ja syitä kartoitettu hiukkasen tarkemmin. ABSOLUUTTISTA totuutta eivät hekään voi kasata, koska tuommoinen ilmiö on himppasen hankala mallintaa millään...

Faktat 8 kuukautta, 1 viikko sitten 13.09.2011

Niin neljäs lentokone tosiaan katosi jäljettömiin, jättäen vain kuopan!
Niin ja 272kg ihmisjäänteitä.
Ja mustan laatikon.
Ja erinäisiä kappaleita rungosta.
Ja sytkäriksi naamioidun veitsen.
Ja moottorin.

Tämäkin löytyi 0.13sec googletuksella!

Eikö toimitus tarkasta ''faktojaan'' millään tavalla?

T.T.T 8 kuukautta sitten 13.09.2011

Faktoja löytyy osoitteesta http:mesikämmen.files.wordpress.com
Siellä on 10 osainen kertomus, joissa lukuisia linkkejä.
Olisi kyllä aika herätä uskomasta kansojen sumuttajan uutisia ja kertomuksia.
Suuri maailma elää täydessä uskossa mitä USA:n taholta kerrotaan valheita.

Just 8 kuukautta sitten 14.09.2011

Hoho, kyllä se amerikanviha on niin kovaa että pitää uskoa todisteita vääristeleviä tahoja. Kummasti te ette kaipaa mitään todisteita noista väittämistänne asioita, ei teitä kiinnosta, koska haluatte USA:n katoavan maailman kartalta. En tiedä miksi. Katsokaas täältä vaikka aluksi miksi se WTC 7 sortui:

http://www.debunking911.com/pull.htm

Salaliittoteoriat pyrkivät todisteita väärentämällä esittämään oman "todisteensa", esimerkiksi Pentagoniin osunut lentokone väitetään olevan ohjus tai joku vastaava reiän koon takia. Sitäkin valokuvaa oli leikattu ja oikeassa valokuvassa seinässä oli valtava reikä. Nuokin kuvat löytyvät netistä:

http://www.youtube.com/watch?v=4p91l9CtlTA

Te salaliittoihin uskovat voisitte joskus käyttää järkeänne ja miettiä esimerkiksi miten suuren operaation jonkun tuollaisen tapahtuman lavastaminen vaatisi. Todistajiahan ette tietenkään usko vaikka niitä olisi miljoona.

Työläinen 8 kuukautta sitten 14.09.2011

"Te salaliittoihin uskovat voisitte joskus käyttää järkeänne ja miettiä esimerkiksi miten suuren operaation jonkun tuollaisen tapahtuman lavastaminen vaatisi. Todistajiahan ette tietenkään usko vaikka niitä olisi miljoona."

Salaliittoja on ollut ennenkin: Tonkinin lahden "välikohtaus" USA:n kansalaisille Vietnamin sodan eskaloimiseksi, Operaatio Gladio - Euroopan pitämiseksi USA:n vaikutusvallan alaisena, Sikojen lahden maihinnousu Kuuban valtaamiseksi jne.

"Hoho, kyllä se amerikanviha on niin kovaa että pitää uskoa todisteita vääristeleviä tahoja... koska haluatte USA:n katoavan maailman kartalta. En tiedä miksi."

Että oikein ameriikanvastaisia!
Höpsistä-puheita.
USA:n hallitusten toimia on syytäkin seurata kriittisin mielin, koska se nyt on tavannut puhua palturia ja perustella hyökkäyksiään eri maihin milloin mitenkin. Syyskuun 11. riitti perusteluksi hyökkäykselle Afganistaniin, jota tosin oli suunniteltu jo paljon aiemmin, eikä edes FBI kyennyt liittämään Bin-Ladenia tekoihin, ja Irakiin, jossa perusteluna olivat joukkotuhoaseet, jotka myöhemmin esille tulleiden dokumenttien perusteella olivat ainoastaan riittävän suuri yhdistäjä koalitiolle, eli silkkaa pötypuhetta.

AV 8 kuukautta sitten 14.09.2011

Yleensä kaiken tiedon todenperäisyyteen vaikuttaa merkittävällä tavalla tietolähteen ja/tai tiedontuottajan motiivit.

PSillanpää 8 kuukautta sitten 14.09.2011

Onhan näitä salaliittoteorioita hyvä pohtia tuopin ääressä. Aina löytyy samanuskoisia,kuten UFO-uskovaisia tai ihan yksinkertaiseen reinkarnaatioon!
Matti Aallolle sanoisin, että kannattaa tutustua lentokoneiden autopilotteihin ja niiden rakenteisiin niin huomaat, että yhtään matkustajaliikenteessä olevaa konetta ei koneen ulkopuolelta voida ohjata! Automaattilaskukin on vain mahdollista kentälle jossa on ILS tai pian GPS avusteisesti. Tässäkin tapauksessa lähestymisestä vastaava pilotti "hyväksyy" toimenpiteen. Se on aivan eri asia ja menetelmät, että Kalliovuoren luolasta lennetään tiedustelukonetta Irakin yllä ja saadaan vielä suoraa videokuvaa.
Tälle "rakenneasiantuntijalle" sanoisin, että WTR-tornit olivat teräsrunkoisia ei edes teräsbetnia.

Matti Aalto 8 kuukautta sitten 14.09.2011

"ABSOLUUTTISTA totuutta eivät hekään voi kasata, koska tuommoinen ilmiö on himppasen hankala mallintaa millään..."

Rakennuksien sortuminen voidaan mallintaa mm. kolmiulotteisena sauvoista ja levymäisistä osista koostuvana rakenteena jolle voidaan muodostaa ns. jäykkyysmatriisi joka ilmentää paitsi osien myös kokonaisuuden ominaisuuksia matemaattisella tavalla.

Tuon rakennemallin ja sitä vastaavan kuormitusmatriisin tuloksena syntyvä siirtymämatriisi voidaan ratkaista koneellisesti yhdelle ajanhetkelle.

Vastaavalla tavalla voidaan laskea palotilan lämpötilan kehitys ja
eri rakenneosien lämpötila palokuorman, ilman saannin ja poistumisen yms. seikkojen mukaan eri ajankohtina vaikkapa minuutin välein. Niiden avulla voidaan sitten laskea mm. dimensioiltaan tunnettujen rakenneosien lujuus- ja jäykkyysominaisuudet.

Kokonaisuuden laskenta joudutaan suorittamaan ns. toisenkertaluvun teorian pohjalta, eli laskennan kohteena olevaa numeerista mallia joudutaan tarkistamaan/muuttamaan silmukassa aina viimeisen laskennan pohjalta. Tietenkin automaattisesti.

Kokeneelta tekijältä menee tuollaisen mallin muodostamiseen joitakin päiviä - joitakin kuukausia riippuen käytettävistä ohjelmista ja siitä kuinka tarkka/luotettava tulos halutaan.

Vähän järeämpi tietokone selviää tuollaisesta laskennasta tyypillisesti muutamassa tunnissa, useimmiten kuitenkin muutamassa päivässä.

jatkuu...

Matti Aalto 8 kuukautta sitten 14.09.2011

Normaalissa uuden rakennuksen lujuuslaskennassa selvitään huomattavasti vähemmällä koska niissä hyväksytään tietty yksinkertaisuus ja ylimalkaisuus.
Myös WTC 7:ssa normaali pitkälle kehitetty palotilanteen lujuuslaskenta on riittävä.
Virallisen totuuden lähtöarvoilla ei saa mitenkään sellaista laskennan lopputulosta että rakennus sortuisi tapahtunella tavalla, ei sinne päinkään.

WTC:n korkeiden tornien sortuman selvittämisessä täytyy kuitenkin käydä läpi hyvin monia erilaisia lähtötilanteita koska esimerkiksi ei tiedetä mitkä pilarit menetettiin törmäyksessä ja mitä millekin teräsrakenteen paloeristeelle tapahtui.

Järjellisen yleiskuvan ja luotettavan loppuarvion saamiseksi kaikille tuntemattomille tekijöille pitää etsiä kattava variaatio ja suorittaa laskenta kullekin. Hyvin hoidetun objektiivisuuteen pyrkivän laskennan jälkeenkään ei voida puhua niinkään laskennan tuloksesta vaan pikemminkin niiden pohjalta muodostetusta kokonaisarviosta. Arvioissa päädytään siihen että koneiden törmäykset tulipaloineen ovat tuskin voineet yksinään aiheuttaa sortumisia. Mielestäni tärkeimmät tekniset perusteet tällaisille arvioille ovat se ettei kerosiini oikein tahdo pysyä suurina määrinä jollakin kerrostalon tasolla ja toisaalta ko. rakennustyypin erittäin hyvä sitkeyteen pohjautuva mukautumiskyky törmäyksen sattuessa.

Virallisen selvityksen tekotapaa ja ammattietiikkaa en näe aiheelliseksi kommentoida.

Insinöörit USA:ssa ovat ennen muuta insinöörejä eikä heillä ole ammatillista intoa lähteä muovaamaan näkemyksiään siihen muotoon että ne joko tukisivat tai olisivat tukematta virallista teoriaa. USA:n insinöörien keskuudessa virallisen tahon selvityksiin suhtautumista kuvastaa ehkä parhaiten lause:"It's not in line with sound engineering principles." Eli ei ole linjassa kestävien insinöörityön periaatteiden kanssa.

PSillanpää 8 kuukautta sitten 14.09.2011

Matti Aalto jäi vielä kertomatta, että vaijerit ja tangot on unohtettu jo monia vuosikymmeniä sitten, mutta vieläkin on varajärjestelmiä, joilla vanhanajan sauvalla saadaan säädettyä siivekkeiden/ohjainpintojen asentoa eikä siinä tarvita mitään kehonrakentaja porukkaa. Airbus oli eka konetyyppi, joka otti käyttöön täysin sähköisen ohjausen eli pienellä "tikulla pilotin vierellä ohjataan konetta ja joita tietokoneet valvoo, ettei pilotti töhli. Valitettavasi vain ihminen on niin viisas, että pystyy ohittamaan tietokoneen ohjeet, kuten takavuosien tapaus kun Finairin Airbus oli lähellä sakkausta pilotin väärän toiminnan vuoksi Helsinki-Vantaalla tai Air Francen kone joka putosi Atlantiin Etelä Amerikasta tullessaan sakkautilan ja sen jälkeisen väärän toiminnan vuoksi! Tietäisitpä kuinka lähellä sakkaustilaa ja Mach 1 lennetään korkealla matkalennoilla. Näistä ei ollut kysymys 9/11 tapauksissa.

Matti Aalto 8 kuukautta sitten 15.09.2011

"Matti Aallolle sanoisin, että kannattaa tutustua lentokoneiden autopilotteihin ja niiden rakenteisiin niin huomaat, että yhtään matkustajaliikenteessä olevaa konetta ei koneen ulkopuolelta voida ohjata!"

Teitkö turmakoneiden tutkimuksen tämän asian suhteen ennen vai jälkeen törmäyksen? Jos teit sen huolellisesti hyvissä olosuhteissa ehjissä koneissa ennen törmäystä niin tutkimusraporttisi on hyvin arvokas totuuden selvittämisen näkökulmasta. Missä ja milloin se on julkaistu?

Opiskelija 8 kuukautta sitten 15.09.2011

Tämän keskustelun ongelmat kiteytyvät aika hyvin tähän: "Joka tapauksessa, jos ei kerran ole mitään salattavaa, niin miksi hallitus ei KUMOA näitä väittämiä."

Salaliittoteoreetikoilla on tapana keksiä mitä mielikuvituksellisimpia skenaarioita, jotka vain jotenkin ovat mahdollisia, ja jonkun pitäisi sitten osata kumota nämä kaikki mahdollisuudet. Tuollainen keskustelu on aivan mahdotonta. Ainakin termodynamiikkaa lukeneet tietävät, että on olemassa äärellinen (tietysti hyvin pieni) todennäköisyys siihen, että huomenna maailma onkin yhtäkkiä järjestynyt niin, että heräämme kaikki pingviineinä. Kukaan ei silti vaadi hallitusta varautumaan tällaisiin skenaarioihin tai usko, että jokin salainen taho valmistelee sellaista, vaan tapana on pysytellä siinä mitä arkijärjellä ajateltuna pidetään mahdollisena. Nähdäkseni se virallinen selitys 11.9.2001 päivän tapahtumille on myös se kaikkein todennäköisin ja nämä salaliittoteoriat ovat järjestään hieman huteria ainakin siinä, että edes tänä Wikileaks-aikakautena ei ole löytynyt yhtään varsinaisesti pitävää todistetta niiden tueksi, vaikka kaikkia näitä "mahdollisia" skenaarioita ei olekaan kumottu.

Sen sijaan, että yritetään saada Bush syylliseksi noihin iskuihin, olisi varmaan hedelmällisempää keskustella siitä kuinka Bush hölmöyttään toteutti niiden terroristien tavoitteen. Ainakin koko Bushin kauden ajan maailmaan lietsottiin pelon ilmapiiriä ja konflikti lännen ja islamilaisen maailman välillä kärjistyi. Terroristit siis voittivat ja pitäisi miettiä miten tuo voitto saataisiin kumottua.

Opiskelija 8 kuukautta sitten 15.09.2011

Tietenkin niitä iskuja on pidetty sittemmin tekosyynä kahdelle sodalle, USA:n sotateollisuuden vallan kasvattamiselle ja kokonaisen salaisten "terrorisminvastaisten" virastojen verkoston luomiselle jne., mutta esimerkiksi Irakin sodan voisi kuvitella syttyneen joka tapauksessa vaikka vain Bush nuoremman isäkompleksin vuoksi. Muutenkin voidaan kai ajatella, että jokainen noinkin järisyttävä tapahtuma laittaa maailmaa uusiksi ja siitä toiset hyötyvät ja toiset kärsivät. Ei kaikkien maailmanhistorian käänteentekevien tapahtumien taustalle tarvitse kehitellä mitään salaliittoa.

Matti Aalto 8 kuukautta sitten 16.09.2011

"Ainakin koko Bushin kauden ajan maailmaan lietsottiin pelon ilmapiiriä ja konflikti lännen ja islamilaisen maailman välillä kärjistyi. Terroristit siis voittivat ja pitäisi miettiä miten tuo voitto saataisiin kumottua."

Niin, G.W. Bushin johtamat terroistit voittivat.

11/9 ei ollut kyse enemmästä eikä vähemmästä kuin kylmänsodan korvaamisesta.

Juuri tuo koko globaalin asetelman ja ilmapiirin muuttamisen intressi on aihe todisteena hyvin merkittävä joskaan ei ehkä raskauttava Yhdysvalojen hallintoa vastaan.

Oiskohan esim. Tarja Halonen ja Suvi-Anne Siimes siunanneet Yhdysvaltain hyökkäystä Irakiin ilman 11/9 tapahtumia?

Olisikko vieraan vallan esittämä vaatimus Anneli Jäätteenmäen erottamisesta pääministerin tehtävistä mennyt Suomessa läpi ilman 11/9 pystytettyä Uutta Uljasta Maailmanjärjestystä?

Matti Aalto 8 kuukautta sitten 18.09.2011

"...että edes tänä Wikileaks-aikakautena ei ole löytynyt yhtään varsinaisesti pitävää todistetta niiden tueksi..."

Onhan niitä todisteita ollut vaikka kuinka paljon. United States of America nimisen organisaation tunnustamia todisteita ei ole, mutta se onkin toinen juttu.

Mulla oli aivan vastaava juttu aikoinaan verotoimiston kanssa. Oli kiistanalaista oliko eräs marraskuulla erääntyvä palkka maksettu vanhan vai uuden vuoden puolella. Vein orginaalin paperisen pankkikuitin verotoimistoon. Siinä oli koneen raksuttama päivämäärä joka oli tammikuun puolella. Se katsottiin, kopioitiin ja kirjattiin ja alkuperäinen annettiin minulle takaisin.

Myöhemmässä selvityksessä verotoimisto katsoi näytön maksun ajankohdasta jääneen esittämättä. Selvityksessä todettiin pankkikuitti esitetyksi mutta epätodistusvoimaiseksi koska se oli vain työntekijän esittämä.

No, en minäkään luota USA:n viranomaisten esittämiin todisteisiin missään asiassa. Kun ei ole luottamusta niin ei ole.

armas 8 kuukautta sitten 19.09.2011

Väitän että Jutta Urpilainen on okkultisti. Miksi kukaan ei ole vielä kumonnut väitettäni? Miksi valtamedia vaikenee asiasta?

PSillanpää 8 kuukautta sitten 20.09.2011

armas, mitä tällä kysymykselläsi on tekemistä 9/11 keskustelun kanssa? En usko ainakaan Urpiaisen syyllisyyteen tapauksessa!

armas 8 kuukautta sitten 20.09.2011

Yritin esimerkin kautta havainnollistaa, että todistustaakka on aina syytösten esittäjällä eikä syytöksen kohteella.

Syytöksen kohteen ei tarvitse erikseen vakuutella viattomuuttaan.

Lisäksi: Jos esitetty syytös on paksu, se vaatii todella hyvät perustelut.

Jim Sember 7 kuukautta, 4 viikkoa sitten 21.09.2011

Eihän hallitus voi olla paha?! Kysykää vaikka saksalaisilta!

"Everything you ever wanted to know about the 9/11 conspiracy theory in under 5 minutes."
http://www.youtube.com/watch?v=yuC_4mGTs98

Opiskelija 7 kuukautta, 4 viikkoa sitten 21.09.2011

"Niin, G.W. Bushin johtamat terroistit voittivat."

Koska juuri mitään todisteita Bushin syyllisyydestä ei ole, oletan edelleen, että 9/11-iskut tekivät arabiterroristit. Jos taas katsotaan iskujen seurauksia: maailmaan on lietsottu pelkoa, konflikti lännen ja islamin välillä on kärjistynyt, USA on pulassa kahden sotansa ja velkojensa kanssa, USA:n uskottavuus anglosaksisen maailman ulkopuolella oli varsin vähissä lähes koko Bushin kauden eikä se ole vieläkään oikein palautunut, USA ei enää ole yksin supervalta, minä kyllä tuomitsisin tämän taiston Al-qaidan voitoksi vaikka myöskin USA:n sotateollisuus on tilanteesta hyötynyt.

"Oiskohan esim. Tarja Halonen ja Suvi-Anne Siimes siunanneet Yhdysvaltain hyökkäystä Irakiin ilman 11/9 tapahtumia?"

Luultavasti silloin vielä luotettavina pidettyjen tiedustelupalveluiden väitteet joukkotuhoaseista olisivat voineet riittää monille. Wikipedian mukaan Halonen on todennut Irakin sodasta: "Oma käsitykseni on kuitenkin se, etteivät kansainvälisen oikeuden määräykset täyttyneet."

"Olisikko vieraan vallan esittämä vaatimus Anneli Jäätteenmäen erottamisesta pääministerin tehtävistä mennyt Suomessa läpi ilman 11/9 pystytettyä Uutta Uljasta Maailmanjärjestystä?"

Tuossa tapauksessa nyt sattui löytymään sinänsä merkityksettömästä asiasta sopiva lyömäase muille puolueille, mutta en usko, että Jäätteenmäkin olisi joutunut eroamaan, jos kepu ei olisi pettänyt häntä. Se, että kepu pettää, ei ole mitään uutta. Joka tapauksessa kyse oli vain sisäpolitiikasta.

Opiskelija 7 kuukautta, 4 viikkoa sitten 21.09.2011

"Onhan niitä todisteita ollut vaikka kuinka paljon. United States of America nimisen organisaation tunnustamia todisteita ei ole, mutta se onkin toinen juttu."

Minun näkemäni salaliittotodisteet ovat juuri tuota "mahdollista, siis totta"-tason spekulaatiota, mutta sitä ei ole totuttu pitämään riittävänä eurooppalaisessa eikä edes paljon infantiilimmassa amerikkalaisessa ajattelussa. Muutenhan sitä voisi kuka tahansa esittää mitä mielikuvituksellisempia tarinoita reptiliaaneista kultisteihin ja Cthulhuun, ja kaikkea, mitä ei erikseen kumota, pitäisi pitää totena.

"Mulla oli aivan vastaava juttu aikoinaan verotoimiston kanssa."

Ikävä homma ja toivottavasti tuo selviää/selvisi, mutta 9/11-iskut ja sinun ongelmasi verotoimiston kanssa eivät ole oikein vertailukelpoisia.

Jyrki Laukkanen 7 kuukautta, 4 viikkoa sitten 21.09.2011

Neljä lentokonetta kaapattiin käyttäen muovisia ruokailuvälineitä aseena . Mistähän
tällaisia muoviveitsiä ja -haarukoita saisi ostaa.
Salaliittoja ja teorioita on maailmalla huomattavasti enemmän osaamme aavistaa.
Vuonna 1933 natsit polttivat Reichstagin
eli valtiopäivätalon. Tästä tapahtumasta sai vielä vuoden 1933 puolella suomen kielistä tapahtumaa koskevaa kirjallisuutta.Virallinen Suomi uskalsi hyväksyä selvityksen asiasta vasta vuoden 1944 jälkeen. Entinen ulkoministerimme Stubb on useasti esittänut Suomella ja USA:lla olevan yhteisiä arvoja puolustettavanaan.
Kyseinen egocentrinen ministeri tekee tällaisia huomioita omaan laskuunsa,mutta jostain syystä ei saa nuhteluja itse asiassa maanpetoksellisesta toiminnastaan.

PSillanpää 7 kuukautta, 4 viikkoa sitten 21.09.2011

Matti Aalto ja muut 9/11 spekulantit. Katselin juuri ohjelman "Terrorismin vaiheet 3/3" TV1 21.9. klo19-19.55. Jos ei tullut katsottua, suosittelen käymään YLE Areena ja katsomaan ko ohjelman. Minusta siinä hyvin kiihkottomasti kerrottiin monista terrorismin vaiheista ympäri maailman. (kaksi ekaa jäi väliin loman takia, mutta katson ne Areenasta vielä.)
Jyrki Laukkanen, muovisia ruokailuvälineitä on ainakin ympäri Eurooppaa saatavissa kaupoista viimeisenkin lomamatkan nähdyn perusteella, niin miksei myös Jenkki-kaupoista.

PSillanpää 7 kuukautta, 4 viikkoa sitten 21.09.2011

Jyrki Laukkaselle sanoisin vielä erityisesti, että minä ainakin sotilasvalassa vannoin ilmoittavani jos havaitsen maanpetoksellista toimintaa esimiehille (en nyt ihan tarkkaan muista sanamuotoa vuosikymmenten jälkeen, mutta periaate oikea) syyttäessäsi entistä ulkoministeriä maanpetoksellisesta toiminnasta! Jos ei sotilasvalaa ole vannottu, niin kai sivarillakin on jotain velvollisuuksia isänmaataan kohtaan. Poliisi,Supo, Eduskunnan Oikeusasiamies, ovat varmaan oikeita paikkoja.

jyrki laukkanen 7 kuukautta, 4 viikkoa sitten 22.09.2011

Joitakin viikkoja sitten Helsingissä järjestettiin Poliisin Päivä. Supolla oli oma tiskinsä. Kouraan työnnettiin tämän Suojelupoliisiksi mainitun organisaation vuosiraportti. Terrorismia käsittelevä osa kuten oletinkin oli hyvin tarkkaa jenkkien propagandaa. Kun Suomessa vallitsee lähes täydellinen vaikeneminen länsimaiden ylläpitämistä matalan intensiteetin konflikteista niin ei ole mahdollista yrittääkään asettaa kyseenalaisiksi tiedotusvälineiden totuuksia. Tiedonantaja on poikkeus.

Opiskelija 7 kuukautta, 4 viikkoa sitten 22.09.2011

"Neljä lentokonetta kaapattiin käyttäen muovisia ruokailuvälineitä aseena ."

Virallisen selityksen mukaan he käyttivät veitsiä, pippurisumutetta ja uhkasivat pommilla.

http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?...

Tosin tuohan on tietysti vain salaliiton hämäystä ja tiedostava kansalainen osaa etsiä netistä tapahtumille paljon uskottavampiakin selityksiä. ;)

http://www.davidicke.com/articles/reptilia...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Xenu

"Salaliittoja ja teorioita on maailmalla huomattavasti enemmän osaamme aavistaa."

Niitä teorioita taitaa olla aika moninkertainen määrä niihin salaliittoihin nähden.

"Stubb on useasti esittänut Suomella ja USA:lla olevan yhteisiä arvoja puolustettavanaan.
Kyseinen egocentrinen ministeri tekee tällaisia huomioita omaan laskuunsa,mutta jostain syystä ei saa nuhteluja itse asiassa maanpetoksellisesta toiminnastaan. "

Viitsisitkö selventää, että mitä maanpetoksellista Stubb teki/tekee?

Matti Aalto 7 kuukautta, 4 viikkoa sitten 22.09.2011

"Matti Aalto ja muut 9/11 spekulantit. Katselin juuri ohjelman "Terrorismin vaiheet 3/3" TV1 21.9. klo19-19.55. Jos ei tullut katsottua, suosittelen käymään YLE Areena ja katsomaan ko ohjelman. Minusta siinä hyvin kiihkottomasti kerrottiin monista terrorismin vaiheista ympäri maailman."

YLE on terroristisen imperialismin hallussa ja toimii terroristien propaganda koneistona. Esimerkiksi Libyan verilöylyt se on määritellyt siviilien suojeluksi kolmannen valtakunnan propagandaministeriä luovasti mukaellen.

sähkömies 7 kuukautta, 4 viikkoa sitten 22.09.2011

Haluaisin uskoa tätä teoriaa Tutkija: WTC-tornit tuhosi alumiiniräjähdys

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Tutkij...

Jos näin olisi niin hommaoli yhdistelmä terrorismia, huonoa rakennussuunnittelua ja räjähdystä. Ja tämäkin asia olisi loppuun käsitelty.

Opiskelija 7 kuukautta, 3 viikkoa sitten 23.09.2011

"YLE on terroristisen imperialismin hallussa ja toimii terroristien propaganda koneistona. Esimerkiksi Libyan verilöylyt se on määritellyt siviilien suojeluksi kolmannen valtakunnan propagandaministeriä luovasti mukaellen."

Hohhoijjaa...

PSillanpää 7 kuukautta, 3 viikkoa sitten 24.09.2011

Matti Aalto, kun olet noin valveutunut ja taustat tunteva tv-katselija ja uutistietoinen näistä kaikista disinformmaatioista, niin on hyvä, että on tälläisia luotettavia uutistuottajia kuin Pohjois-Korean Tv ja esim Kuuban vastaava laitos. Lisäksi voi vielä muistella niitä hyviä aikoja kun Yleisradio oli totuuden lähteillä kuuntelemalla "Elävästä arkistosta" "Näin naapurissa ja Kysykää Neuvostoliitosta" ohjelmien nauhoituksia! Kyllä siinä CIAn ja kumppaneiden syöttämä puppu kalpenee entisen YLEn ja Moskovan totuuden tiedon mukana!

Työläinen 7 kuukautta, 3 viikkoa sitten 27.09.2011

Operaatio Northwoods ja Operaatio Mongoose (Cuban Project) olivat USA:n suunnitelmia Kuuban valtiojohdon vallasta suistamiseksi, ja vieläpä varsin mielenkiintoisia tutkimuskohteita sen esiin tuomisessa, että salaliitto-suunnitelmia on olemassa muuallakin kuin herkkäuskoisten ja paranoidisten potilaiden päissä.

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Nor...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Operaatio_Nor...

http://en.wikipedia.org/wiki/Cuban_Proje

http://fi.wikipedia.org/wiki/Operaatio_Mon...

http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=5...

Matti Aalto:

"Oiskohan esim. Tarja Halonen ja Suvi-Anne Siimes siunanneet Yhdysvaltain hyökkäystä Irakiin ilman 11/9 tapahtumia?"

Opiskelija:

"Luultavasti silloin vielä luotettavina pidettyjen tiedustelupalveluiden väitteet joukkotuhoaseista olisivat voineet riittää monille. Wikipedian mukaan Halonen on todennut Irakin sodasta: "Oma käsitykseni on kuitenkin se, etteivät kansainvälisen oikeuden määräykset täyttyneet.""

Miten tarkkaa ja oikeaa tietoa väitetyistä Irakin joukkotuhoaseista Suomen valtiojohdolla oli on minulle hämärän peitossa, mutta ainakin Ranskan tiedustelupalveluille asia oli selvä ja tulos negatiivinen jo hyvissä ajoin.

Joka tapauksessa 11/9 iskuja käytettiin avoimesti demonisoimaan Irak ja luomaan kuvitellut yhteydet al-Qaidan ja maan välille sodan peustelujen lisäämiseksi.

Työläinen 7 kuukautta, 3 viikkoa sitten 27.09.2011

Cuban Project/Operation Mongoose verkko-osoite näyttää latautuneen aiemmin väärin.
Alla oikea osoite.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cuban_Project

ulf modin 7 kuukautta, 3 viikkoa sitten 28.09.2011

Mikael Böök har nyligen givit ut en bok på svenska om 9/11. Den är synnerligen intressant och förtjänar att diskuteras också av Tiedonantaja.

Ulf Modin

Taisto 6 kuukautta sitten 16.11.2011

*haukotus* kuluihan taas osa iltaa näinkin, näitä lukiessa.

Tuli mieleeni nuoruudessani lukemani Dänikenin (?) kirja "Vieraita avaruudesta": Mitä pidemmälle kirjassa edstyin sitä uskottavamalta tarina tuntui =)))

Huomioitsija 6 kuukautta sitten 19.11.2011

http://www.saunalahti.fi/wtc2001/
15.11. 9/11 Whodunnitt? You Decide. Videolla käsitellään israelilaisten "muuttomiesten" touhuja New Yorkissa ja New Jerseyssä 911-iskujen tapahtuessa. Kaikille tuttu tapaus lienee "tanssivat israelilaiset". Iskuja videoineet ja tanssien iloaan osoittaneet miehet, jotka myöhemmin Israelin TV:ssä kertoivat tehtävänään olleen iskujen dokumentoinnin. Vähemmän tunnettuja ovat muuttoautoilla räjähdelastissa liikkuneet miehet, joita pidätettiin mm. Hudson joen yli vievän George Washingtonin sillan luota. Yhden pysäytetyn kuorma-auton kylkeen oli maalattu kuva WTC-torneja päin iskevästä matkustajakoneesta. Tällä videolla jopa näytetään valokuva tuosta autosta. En ole valokuvaa ennen nähnyt, enkä tiedä onko se aito. Kuva on esillä täällä.
Lisätietoa aiheesta: The Mystery Of The 9/11 Car Bombs.
Miksi israelilaiset liikkuivat tällaisella huomiota herättävällä autolla, ellei tarkoitus ollut nimenomaan herättää huomiota? Poliisit raportoivat ainakin joidenkin miesten olleen "pukeutuneen kuten arabit", mutta tämä vaikuttaa kovin läpinäkyvältä ollakseen false flag -operaatio. Urban Moving Systems oli kuitenkin israelilaisen omistama firma.

Ohje

  • Sähköpostiosoite tulee vain tiedonantaja.fi:n toimittajan tietoon.
  • Kommentit mieluiten omalla nimellä.
  • Maksimipituus on 2000 merkkiä.
  • Kommentti tulee näkyviin heti kun toimitus sen vahvistaa.
  • Toimitus pitää roskapostit poissa keskustelusta.




Pravdan syntymästä sata vuotta

28.4. 2012 – Erkki Susi

Suomen sanouduttava irti Naton provokaatioista

24.3. 2012 – Erkki Susi

Syyria ja vääristynyt media

16.3. 2012 – Erkki Susi

Ahteen tapaus – vai Rädyn?

9.3. 2012 – Erkki Susi

Nyt harkiten äänestämään

20.1. 2012 – Erkki Susi

Valevetäytyminen Irakista

4.1. 2012 – Erkki Susi

Venäjä-raportin täystyrmäys

27.12. 2011 – Erkki Susi

Presidenttipeli ja Nato

26.11. 2011 – Erkki Susi

Kreikan hallitus sekoitti pakan

4.11. 2011 – Erkki Susi

Libyan Sirte: Uusi Guernica

23.9. 2011 – Erkki Susi

Tervetuloa Tiedonantaja-festivaalille!

16.9. 2011 – Erkki Susi

9/11 herättää yhä kysymyksiä

13.9. 2011 – Erkki Susi

Onko Nato voittanut Libyassa?

31.8. 2011 – Erkki Susi

Kreikka-sopimus ennenaikainen ilonaihe

19.8. 2011 – Erkki Susi

Poliittinen järjestelmä ja Oslon verilöyly

8.8. 2011 – Erkki Susi

Aika lopettaa valehtelu ”jatkosodasta”

23.6. 2011 – Erkki Susi

Hallitustunnustelua ja harhautusta

20.5. 2011 – Erkki Susi

Portugalin tukipaketti mutkistaa hallituskuvioita

13.5. 2011 – Marko Korvela

USA tappoi käsikassaransa

7.5. 2011 – Erkki Susi

Persujen voitto ja muiden tappio

21.4. 2011 – Erkki Susi

Taitettu luottamus

14.4. 2011 – Erkki Susi

Hyökkäys Libyaan rikkoo YK:n peruskirjaa

29.3. 2011 – Erkki Susi

SKP on pitkään varoittanut ydinvoimasta

18.3. 2011 – Erkki Susi

Libya ja ”humanitaarinen interventio”

6.3. 2011 – Erkki Susi

Tunisian vallankumous

28.1. 2011 – Erkki Susi

Valko-Venäjän vaalijupakka

7.1. 2011 – Erkki Susi

EU-tiellä mentiin metsään

3.12. 2010 – Erkki Susi

Maailman suurin rikollisjärjestö koolla

19.11. 2010 – Erkki Susi

Kova kovaa vastaan

17.11. 2010 – Erkki Susi

Suomi EU:n suurin nettomaksaja

17.11. 2010 – Erkki Susi

Oikeiston salainen säätiö ja mustat listat

24.10. 2010 – Erkki Susi

Rauhan Nobel kylmän sodan välineenä

15.10. 2010 – Erkki Susi

Enemmän solidaarisuutta Kuuballe

8.10. 2010 – Erkki Susi

Miksi terrorihysterian lietsontaa?

8.10. 2010 – Erkki Susi

Ruotsin vaalien opetukset

27.9. 2010 – Erkki Susi

Suomen lopetettava sotaseikkailut heti

21.9. 2010 – Erkki Susi